Reklamation - Ring oss direkt om du inte är nöjd! | DOFAB
Hem KundserviceReklamation – ring oss direkt om du inte är nöjd!

Reklamation – ring oss direkt om du inte är nöjd!

Reklamation av våra produkter: ring 040-230 270 är du snäll. Ju fortare vi vet – desto fortare kan vi hjälpa dig! Välkommen!

För det första: Vi hjälper dig. Så känn dig lugn i detta.

För det andra: Det är mycket bättre att du ringer direkt än väntar- många gånger är det bara lite färg, låsfett eller tips som behövs för att allt ska fungera perfekt och ju fortare vi kan hjälpa till desto bättre. 

För det tredje: Skicka så mycket information, bilder och filmer som du kan. Det är för att vi ska förstå problemet, hitta en lösning, beställa nya delar eller köra ut med rätt material. 

För det fjärde: vi har tack och lov mycket sällan reklamationer som beror på våra produkter. Därför har vi börjat debitera om vi åker ut och det visar sig på plats att felet beror på installation, handhavande eller annan anledning. Det är vår jour som åker ut och vi debiterar hela 750 kr/tim+moms från det att vi sätter oss i bilen tills vi är tillbaka igen. Men om problemet beror på oss eller våra produkter så är ansvaret vårt och du debiteras naturligtvis ingenting. 

Mottagningskontroll

Det som vi inte kan styra är transportskador. Dessa måste rapporteras och skrivas ner innan chauffören lämnar platsen och chauffören måste signera följesedeln med beskrivning av skadan. Därför är det viktigt att du gör en mottagningskontroll och att du sänder kopian på följesedeln med chaufförens namn och kontaktuppgifter till din kontakt hos oss. Jätteviktigt. 

Allmänna Villkor och ditt ansvar i kontakten med oss

Fel och brist på produkt skall skriftligen rapporteras till säljaren snarast eller senast 5 dagar efter att du tagit emot din leverans. 

Produkterna skall kontrolleras för fel och mätas innan installation. Om leveransen innehåller produktionsfel eller har felaktiga mått skall produkterna inte lastas av den pall de levererats på och inte heller tas i bruk. Produkter som installerats trots synliga skador eller fel kan inte reklameras.

Vid produktionsfel eller avvikande från orderbekräftelse skall säljaren kontaktas utan dröjsmål och ha möjlighet att åtgärda felet. I annat fall har du ingen rättighet att få felet åtgärdat eller ersatt. 

Det är alltså jätteviktigt att du eller din byggare eller den som har ansvaret på plats gör en mottagningskontroll, ser vad som är beställt – och ringer oss vid frågor. Alla är alltid hjärtligt välkomna- vår uppgift är att göra en reklamation till en rekommendation. Och det finns inte ett fel som någonstans längs med vägen inte leder till en bättre lösning, en ny produkt eller att någon lär sig något nytt. Och det kan aldrig vara fel.

FLER KUNDSERVICE

Allmänna villkor

Det är mycket att tänka på när man ska beställa fönster och dörrar. Vad är...

Läs mer

Betalningsvillkor

Fönster och dörrar kan bli en stor investering och många gånger behövs alla partier på...

Läs mer

Drift och underhåll

Underhåll är att investera i sin investering. Att lägga lite tid för att ge produkten...

Läs mer

Garantier

Vår garanti skyddar dig mot fel som uppstått när vi tillverkat din produkt. Garanti gäller...

Läs mer

Installationsanvisningar

Ett dörr eller fönsterbyte är i sig inte så svårt, men om en dörr skall...

Läs mer

Leverans

Vi levererar hela vägen fram till din dörr, den dag och på det sätt du...

Läs mer

ROT-avdrag

Här har vi samlat en del frågor om ROT-avdrag på fönsterinstallationer som vi ofta får från...

Läs mer

Vanliga Frågor - FAQ

Har du en allmän fråga eller fundering? Kanske finns svaret här där vi har samlat...

Läs mer



Telefon:040-230 270
Email:info@dofab.se